Debby beleefde een stage ‘vol ontspanning’

Eén ding wist Debby Broekhof zeker: ze wilde stagelopen bij een groot bedrijf en ontdekken hoe een grote marketingafdeling écht werkt. Toch leek het aanbod vooral in het westen van het land te zitten, en dat voelde niet heel praktisch. Tot een collega ineens zei: ‘Jij woont toch om de hoek bij Thermen Bussloo?’ En zo was de eerste opening gevonden.

Thermen Bussloo, hoe kon ik daar nou niet aan hebben gedacht? Vrijwel direct nadat mijn collega deze optie voor mijn voeten gooide, stuurde ik mijn cv en een motivatiebrief. Al snel hoorde ik dat er eigenlijk al een stagiair rondliep, maar dat ze tóch openstonden voor nog iemand. Dus mocht ik op gesprek komen. Daar kreeg ik vragen als: ‘Ben je wel eens naar de sauna geweest?’ en ‘Weet je wat opgietingen zijn?’, vragen waarop ik toen nog geen antwoord wist… maar inmiddels alle ins en outs ken!

In februari 2025 begon ik mijn stage bij Thermen Resorts, dat het hoofdkantoor bij Thermen Bussloo heeft. Thermen Resorts heeft naast Bussloo nog vijf andere wellnessresorts, waarvan bij drie ook een hotel hoort. Elk resort biedt een complete wellnesservaring: van verschillende sauna’s en stoombaden tot relaxruimtes, zwembaden en speciale opgietingen en behandelingen. Ik stapte binnen in een enthousiast en warm team en voelde meteen dat dit een plek was waar ik veel kon leren én plezier kon hebben.

Social media en vooral veel vrijheid

Tijdens mijn stage mocht ik meewerken aan de socialmedia-accounts. Samen met een collega maakte ik dagelijks content voor maar liefst zeven Instagram- en Facebookaccounts – van beelden tot teksten. Daarnaast keek ik mee bij alle marketingdisciplines, van advertising tot e-mail en website. Een van de hoogtepunten was een dag in Antwerpen, waar Thermen Resorts genomineerd was voor de Marigold Buzz Awards 2025. Een inspirerende dag vol sprekers over e-mailmarketing, met onder andere een vertegenwoordiger van de Albert Heijn als spreker.

Wat deze stage zo fijn maakte, was de vrijheid. Ik kon altijd mijn ideeën delen, uitproberen en overal meekijken. En dat kwam goed van pas, want ik viel midden in de drukte van de opening van het nieuwe 5-sterrenhotel bij Thermen Berendonck. Een hotel in 1001-nachtstijl, compleet met een luxueuze Maharadja suite van 180m2, private wellness, cocktailbar en butlerservice. Het hele team werkte keihard om alles klaar te krijgen en het resultaat mocht er zijn. Ik mocht zelf een nacht proefslapen, net als andere collega’s, en ook was ik bij de feestelijke opening op 3 mei.

Volwaardig medewerker

Voor de opening werd er een influencercampagne opgezet, waarbij ik nauw betrokken was. Toen mijn collega een nieuwe uitdaging vond, kreeg ik de kans om de samenwerkingen verder op te pakken. Van het benaderen van influencers tot briefings schrijven en zorgen dat ze de ruimte hadden om content te maken in de wellness. Het was een ontzettend leerzaam proces en tegelijk erg leuk om actief mee te denken en te sparren met collega’s over de aanpak.

(Tekst gaat verder onder de afbeeldingen)


Daarna volgde de ‘Thermen Tour’. Samen met mijn andere collega, Nora, bezocht ik alle locaties waar we nog niet waren geweest. We maakten content bij Thermen Bad Nieuweschans in de provincie Groningen, bij Thermen Maastricht in het zuiden van Nederland, en brachten ook een bezoek aan Thermen Maarssen en Thermen Soesterberg. Het was niet alleen leuk om de resorts te zien, maar ook om eindelijk de mensen te ontmoeten met wie je normaal alleen mailt.

Op de terugweg van Thermen Maarssen kreeg ik een belletje van Frank, onze marketingmanager. Ik had voor hem een presentatie gemaakt om de Chef-koks te inspireren over de waarde van employer branding via social media. Zijn vraag verraste me: ‘Wil jij die presentatie niet zelf geven?’ Eerst twijfelde ik, maar toen dacht ik aan mijn leerdoel om mijn presentatieskills te verbeteren. Dus ik zei ja! Tijdens hun inspiratiedag bij de Hanos in Utrecht mocht ik mijn verhaal vertellen en als kers op de taart genieten van een heerlijke live cooking lunch.

Naast alle praktische ervaringen werkte ik ook aan een strategisch advies: hoe kan Thermen Resorts TikTok inzetten om hun merkbekendheid te vergroten? Er was al een account, maar nog geen duidelijke strategie. Mijn advies werd al vóór mijn eindpresentatie opgepakt, waardoor ik direct kon experimenteren. Binnen korte tijd zagen we al mooie resultaten in bereik en zichtbaarheid.

Kortom: mijn stage was allesbehalve saai. Ik kreeg de kans om overal in mee te draaien, nieuwe dingen te proberen en écht bij te dragen. En het mooiste? Ik ben momenteel werkzaam als marketingmedewerker, waarbij ik de socialmedia-kanalen beheer en betrokken ben bij diverse projecten, terwijl ik mijn laatste studiejaar afrond.