Kwartikel 1.1
Een nieuwe studie, een nieuwe klas en nieuwe vakken. Bij het kiezen van een studie is het vaak een verrassing wat er allemaal op je afkomt. Is de inhoud van de opleiding wel wat je ervan verwacht had? Om je een beetje helderheid te geven, hebben de docenten die jij dit jaar tegen gaat komen in dit artikel voor jou op een rij gezet wat je van hun vak zoal kunt verwachten!
Beeld en Kunst
Bij Creative Business leer je verhalen vertellen, want met verhalen bereik je mensen. En we beginnen daar gelijk mee in Storytelling: Beeld en Kunst. Deze module heeft drie lijnen. Je krijgt zes hoorcolleges filmgeschiedenis, zes hoorcolleges storytelling en zes werkcolleges Beeld & Kunst. In de hoorcolleges filmgeschiedenis zoomen we in op filmhistorische ontwikkelingen van de afgelopen tweehonderd jaar tegen een brede kunst- en cultuurhistorische achtergrond. In de hoorcolleges storytelling kijken we naar hoe een audiovisueel verhaal verteld wordt, daarbij is aandacht voor verhaalstructuur, personages, mise-en-scène, cinematografie en postproductie. In de werkcolleges ga je aan de slag met wat je in de hoorcolleges geleerd hebt, aangevuld met stof in de werkcolleges en maak je je eigen filmische product. En kijk over vier jaar vooral nog eens terug wat je in het eerste kwartiel van het eerste jaar gemaakt hebt!
Creatief denken
Als student Creative Business ben je een conceptontwikkelaar in de dop. Misschien ben je straks de producer van de nieuwste hit op Netflix, redigeer je erop los in tijdschriftenland, bedenk je de opvallendste marketingcampagnes of ben je een alom geroemde fotograaf in spé. Wat je ook wordt en wat je ook maakt of bedenkt, je doet dat aan de hand van een concept: een idee met een visie. Moet je wel eerst even met goede ideeën komen 😉 Tijdens Creatief Denken leer je wat een creatief proces inhoudt en, het allerbelangrijkste, hoe een creatief proces voor JOU eruit ziet. Want geloof ons, dat werkt voor iedereen anders. Na deze 8 weken weet je hoe je voor jezelf een creatief proces start, zodat je tijdens de vakken en projecten die eraan zitten te komen beslagen ten ijs komt. Je bent nieuwsgieriger, kritischer (in de goede zin van het woord) en meer open minded en je hebt de eerste stappen gezet richting jouw creatieve proces.
Grafisch ontwerpen
Misschien heb je wel eens gehoord van de uitdrukking “Een beeld zegt meer dan 1000 woorden”. Deze uitdrukking onderstreept de enorme kracht en impact die visuele communicatie kan hebben. Binnen de module Grafische Ontwerpen leer hoe je jouw ideeën visueel maakt door middel van Fotografie, Photoshop en Indesign.
Alle kanten op
Kortom: bij Creative Business krijg je een breed scala aan vakken, waardoor jij de kans krijgt om jouw interesses en sterke punten te ontdekken en te ontwikkelen. Of je nu filmmaker wil worden uiteindelijk of juist redacteur. Vergeet vooral niet dat je docenten voor je klaarstaan!
Danique Koekoek