Educatie kick off

Bij Educatieve Mediaconcepten trappen we de specialisatie af met een wervelende werkveldweek. We bezoeken een aantal bedrijven en instellingen die mooie activiteiten ontplooien op het gebied van media en educatie. We starten bij een organisatie die ook de opdrachtgever zal zijn bij het project van het derde kwartiel: het Nationaal Comité 4 & 5 mei. In het jaar waarin 75 jaar vrijheid wordt gevierd willen zij de doelgroep van 12-15 jarigen op een onderscheidende manier bereiken en ze bewust maken van thema’s als herdenken en vrijheid. Verder ontvangen we de NTR die met haar programma’s een educatieve missie heeft en bezoeken we Topicus, Panton en Eye Filmmuseum. Allemaal zijn zij op verschillende manieren met media en educatie bezig. Topicus ontwikkelt software voor het basis- en voortgezet onderwijs en het mbo (zowel op het gebied van leerlingvolgsystemen als educatieve platforms die adaptief leren mogelijk maken), Panton ontwikkelt applicaties voor de zorg (zogenaamde ‘smarthealth’ zoals de Allergogo-app die kinderen grip moet bieden op hun hooikoorts) en Eye ontwikkelt programma’s op het gebied van filmeducatie. En daar houdt het niet bij op, want gedurende de rest van het kwartiel blijven we werkbezoeken doen in het kader van Trends en Werkveld. Omdat we de smaak dan goed te pakken hebben. 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.